Bardzo aromatyczne curry warzywne do podania np. z ryżem. Gęste, sycące i mimo wielu przypraw, dość łagodne w smaku. Idealne na zimowy obiad. Pospolite warzywa z mieszanka przypraw charakterystyczną dla kuchni indyjskiej. Polecam.

Curry warzywne

Składniki:

* szklanka zielonego groszku, najlepiej świeżego, ewentualnie mrożonego, w ostateczności z puszki, do czego proszę się nawet nie przyznawać;)

* szklanka pokrojonej w kostkę marchewki

* szklanka pokrojonych w kostkę ziemniaków

* 2 szklanki pokrojonej fasolki szparagowej

* 2 łyżki oleju słonecznikowego lub klarowanego masła

* 2 łyżeczki kminu

* 2 łyżeczki czarnej gorczycy /którą nie wiem gdzie kupić, więc dodałam białej w nadziei, że jest podobna

* 1łyżeczka soli /ja dałam więcej

* 1 i 1/2 szklanki wody

* 2 łyżeczki kurkumy

* 1 łyżeczka zmielonej kolendry

* 1/2 szklanki jogurtu naturalnego

Dodatkowo dodałam kawałek ostrej papryczki, garść bobu i zagęściłam curry łyżką mąki jaglanej.

Wykonanie:

Przygotować wszystkie warzywa – umyć, obrać, pokroić w kostkę. W garnku, lub dużej i głębokiej patelni rozgrzać tłuszcz. Wrzucić kmin i gorczycę, gdy ziarenka zaczną strzelać (uwaga! bardzo łatwo je przypalić), dodać kurkumę, wszystkie warzywa, zalać wodą i dusic pod przykryciem 15-20minut. Gdy warzywa będą miękkie, dodać pozostałe przyprawy, jogurt i gotować na wolnym ogniu jeszcze ok 15minut.

Oryginalny przepis pochodzi z Ajurwedyjskiej książki kucharskiej, którą dostałam pod choinkę:) Autorki książki twierdzą, że takie curry, dzięki odpowiedniej mieszance ajurwedyjskich smaków jest dobre dla każdego (czyli trójdoszowe, łagodzące osoby wata, pitta i kapha), więc śmiało:)

Smacznego, życzy Panikanka.

